Friday, September 12, 2008

KOTA SINGA

Singapura..sebuah negara jiran yang pernah manjadi negeri tanah melayu suatu ketika dahulu..singapura telah mendapat nama ilham dari Parameswara susulan kejadian alam yang dilihatnya..dantidak lupa juga ada sejarah melayu menceritakan tentang kisah 'Singapura dilanda todak'..akibat dari ketamakkan dan hasat dengki, seorang pembesar melayu sanggup dan kebodohan raja melayu..kanak2 pintar yang telah menyelamatkan sigapura dari serangan todak mati dilemaskan bangsanya sendiri..kini singapura terus membangun sbg negara maju yang dipimpin oleh bangsa asing..adakah negara kita Malaysia akan menerima nasib yang sama?! Sama2lah kita perjuangkan agar kita tidak mengalami nasib sedemikian rupa..

Esok pada jam 10 pagi saya akan berangkat ke Singapura atas urusan kerja..ALLSPORTS EQUIPMENT di Singapura menjemput saya dan seorang lagi staff untuk hadir sama manjayakan Exibition Occupational Safety & Health anjuran NIOSH Singapura.. Saya akan berada di sana selama 1 mggu dan kembali ke tanah air pada Ahad mggu hdpn..

Saya rasa beruntung apabila dipilih untuk dihantar ke sana kerana byk yang saya dpt pelajari selain dari dpt makan angin free bulan2 pose ni..(xbtl pose kn mkn angin..huhu..) Segala perbelanjaan saya ke sana ditanggung dari Passport ke perbelanjaan harian, penginapan dan juga latihan..terima kasih ALLSPORTS EQUIPMENT especially to Mr. Antony, Mr. Joey and bro. Sulhan Ahmad.

Sepanjang tempoh saya di sana..Sulhan Ahmad (pakar teknikal keselamatan aras tinggi) telah merancang latihan2 untuk kami bawa ke Kuala Lumpur sbg bekalan untuk pasaran di sini..jadi kepada kawan2 doakan keselamatan saya sepanjang berada di sana semoga saya mendapat ilmu yang berguna untuk dikongsi bersama..INSYAALLAH

5 comments:

atiquepinky said...

[img]http://www.clicksmilies.com/s1106/party/party-smiley-052.gif[/img]

Ahmad Firdaus Ibrahim said...

weh, taknak singgah desaru ke. Ilmu yang ko dapat kat sana jangan lupa disampaikan kepada orang ramai. Berkat ilmu ko, dapat pahala selagi ada orang yang mengamalkan ilmu tu.

Ain Humairah said...

wah3.. en faez da ader blog yer.. x bg tahu kiter pun.. Dpt inspirasi drpd ein ker? Hag3..

Semoga Allah swt merahmati ilmu yg diperolehi dan melindungi perjalananmu agar selamat pergi dan selamat pulang insyaAllah.

ein
O_o

keLaPe daN orKiD..... said...

PERHATIAN!!!!!!! Training Of Trainer Siri Ke 11 akan diadakan pada:

Tarikh : 10 Oktober 2008 sehingga 12 oKTOBER 2008

p/s: KEPADA SEMUA AHLI PERSATUAN DAN ALUMNI YANG DAPAT MENGHADIRKAN DIRI PADA TARIKH TERSEBUT SILA BERIKAN MAKLUM BALAS KEPADA SAYA ELLAIL AIN MOHD AZNAN (0179875437) SECEPAT MUNGKIN....

MOHON MAAF SEKIRANYA MAKLUMAN TENTANG T.O.T LEWAT SEGALA KESULITAN AMAT DIKESALI...

hafiztahar said...

halo bro lu keje situ lg ke
mai rope sekilo....