Thursday, September 11, 2008

UPTOWN Danau Kota

Tempat popular dikalangan masyarakat skrg. Lokasi membeli belah terbaik bagi golongan kebanyakkan. Pelbagai barangan menarik dijual dari pakaian hinggalah kepada kelengkapan rumah, gerai makanan yang enak2.

Semalam saya ke sana, niat nk berjalan - jalan, melihat-lihat dan mencuci mate kot2 ade yg berkenan di hati bleh la beli kan..setibanya saya di Uptown saya mencari tempat untuk meletak motorsikal saya..memang ramai org semalam..baru seminggu lebih kita berpuase..org dah mula berpusu-pusu menyiapkan kelengkapan untuk menyambut Aidil Fitri..

Setibanya di perkarangan Uptown saya bercadang nk parking moto di atas divider betul2 tepi jln masuk ke Shell 2..saya tgk Shell dah penuh dgn moto2 pengunjung Uptown..lgpon kt Shell 2 kene bayar..so saya mengambil keputusan parking kt devider tepi jalan 2..tetapi ada jgk seorang lelaki memanggil saya untuk meletakkan motorsikal saya di bawah..dgn menunjukkan arah menggunakan lampu picitnya..katanya tempat yang saya letakkan motorsikal saya itu adalah tempat yang Penguatkuasa DBKL selalu saman..(same je dgn tempat die tunjuk 2..seberang longkang jer)

Saya enggan mengikut ckp nye..Kemudian eteah selesai mengunci motorsikal saya itu(takut jugak..huhu) lelaki tersebut berkata "bang..seringgit bang.." dan saya pon menjawap "kene bayar jgk ker..?" "nk bayar ke nk motor hilang?" kata lelaki tersebut..dan saya pon menghulurkan wang 1ringgit kepadanya dan berlalu pergi bersama kertas biru kecil bertulis tempat parking motor(mcm resit la...)..tetapi dalam hati xsenang..risau kalau motorsikal saya diapa2kan..

Apakah tindakan mereka ini wajar..meminta wang seolah2 samseng meminta wang perlindungan..??? kita fikir2 kn lah..

6 comments:

Ahmad Firdaus Ibrahim said...

Salam Om.

Tertarik dengan topik kali ini pasal kau dah sampai ke kawasan rumah aku. Dah dekat dengan rumah aku. Om, kawasan tu memang ada orang jaga pun, hari tu ada orang gaduh pasal kawasan. Melayu sama Melayu, aku tengok pun malu, bukan takut, tapi malu. Nak jadi abang kawasan jeritnya. Bab kene bayar tu ada negatif n positif, kalau orang tu betul-betul jaga ok la. Tapi lebel ko tu kenape NOUVO LC? Motor baru ke bro...?

Rindu Alam Indah said...

erm..2la la en.tat..e..xde kt rumah..kalo x ari2 sy leh jmp en.tat...
menjana pendapatan 2 mgkn xsalah la..tp care 2 xkene..dah mcm samseng mintak duit..tp tetap ade jgk moto yg hilang..ntah la..makin maju negeri 2 makin longgar penguatkuasaan..

teamtact said...

salam....

org mcm tu..brani pasai ramai ja.... itu dah kira ugutan yang boleh di laporkan.... mungkin kerana kita yg memandang remeh pekara mcm ni la depa naik kepala..... jgn layan...jgn takut...dgn depa ni.... bangsat pengkhianat bangsa yang mengaku berjuang utk aalif,ba dan ta.... agama, bangsa dan tanah air....

teamtact said...

bkn la baguih sangat saya ni.... tapi kalau ada masalah di sana cepat2 la bagitau saya....insyaAllah saya akan bantu...

Rindu Alam Indah said...

terima kasih teamtact..insyaAllah kalo ade ape2 masalah sy akan bgtau la..kita mmg saling memerlukan..

sname said...

moto baru wei..
geng adik gak..